مقالات

فیتنس مردان

فیتنس مردان

در چند سال اخیر، ورزش‌کردن و روی‌آوردن به بدنسازی و فیتنس در آقایان بیش از گذشته مشاهده شده است. فیتنس مردان و آقایان در ایران بسیار موردتوجه قرار گرفته است. فیتنس برای آقایان می‌تواند هم از نظر زیبایی ظاهری و هم از نظر سلامتی برای آقایان فوق‌العاده باشد و خطرات زندگی کارمندی، استفاده از ماشین شخصی و سبک زندگی نه‌چندان پرتحرک امروزی را کاهش دهد و از بروز بیماری‌های مختلفی مانند دیابت، مرگ زودرس، ناتوانی جنسی و… جلوگیری نماید. در ادامه این متن قصد داریم تا شما را با موضوعاتی در مورد اصول فیتنس آقایان آشنا کنیم.

فیتنس در خانه برای آقایان

همان طور که intermountain healthcare نیز اشاره کرده است، باتوجه‌به سبک زندگی امروزی و اینکه اغلب آقایان در طول روز در محل کار حضور دارند و زمان کمتری را نسبت به بانوان برای حضور در باشگاه‌های ورزشی دارند، پیشنهاد می‌شود تا با رعایت اصول فیتنس آقایان و انجام حرکت فیتنس آقایان در خانه یا محل کار، ورزش‌کردن را پیگیری نمایند. در ادامه به بررسی اصول فیتنس مردان می‌پردازیم.

اصول فیتنس آقایان

سه اصل مهم در فیتنس مردان مطرح است که هرکدام را به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رژیم غذایی در فیتنس مردان

معمولاً اغلب آقایان ایرانی به خوردن غذاهای چرب در حجم زیاد علاقه دارند. از سمتی این کار را یکی از مهم‌ترین تفریحات خود می‌دانند! شما باید از این غذاهای مضر که دشمن سلامتی شما هستند دست بکشید.

رژیم غذایی در فیتنس مردان

اگر دوست دارید به اندامی متناسب و فیت دست پیدا کنید.  و به رژیم غذایی سالم روی‌آورید. زیرا تغذیه تأثیر مستقیم و بسزایی بر روی اندام شما دارد.. مصرف کردن غذای کم‌نمک، بدون روغن و بدون چربی ترانس را در دستور کار خود قرار دهید.

فعالیت ورزشی

ورزش‌کردن به‌صورت روزانه نیز نکته‌ای بسیار مهم است؛ بنابراین، سعی کنید حتماً روزانه سی الی شصت دقیقه به ورزش بپردازید. چرا که انجام فعالیت و حرکات ورزشی درست، باعث ترشح هورمون‌هایی همانند اندروفین در بدن شما شده که باعث انرژی مثبت و افزایش کارایی ذهن و جسم شما خواهد شد. در نتیجه عملکرد شما در فعالیت‌های کاری و زندگی شما در ارتباط با خانواده و افراد پیرامون شما نیز بهتر خواهد شد!

سبک زندگی فیتنس مردان

علاوه بر نکات ذکرشده، سبک زندگی شما نیز عنصری مؤثر و مهم است. منظور ما از سبک زندگی در مورد فیتنس مردان، برخورداری از خواب کافی و به‌موقع، عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف مشروبات الکلی، تحرک روزمره و… است. شما برای داشتن بدنی سالم و متناسب، می‌بایست سبک زندگی سالمی داشته باشید.

گرم‌کردن بدن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست در مورد فیتنس مردان رعایت نمایید، گرم‌کردن بدن پیش از ورزش‌کردن است. شما می‌بایست پیش از انجام هرگونه حرکت ورزشی، بدن خود را گرم نمایید تا احتمال آسیب‌دیدگی کاهش یابد.

تمرین‌های هوازی و دوچرخه سواری

اگر در محیط کار و یا در نزدیکی منزل خود، محوطه‌ای دارید که می‌توانید در آن بدوید و دوچرخه‌سواری کنید، پیشنهاد ما با شما این است که حداقل یک روز در میان، یکی از این دو فعالیت را در دستور کار خود قرار دهید. اگر هم چنین فضایی در اختیار شما نیست، می‌توانید در محیط خانه یا محل کارتان، کمی نرم دوی کنید!

دوچرخه سواری در فیتنس آقایان

برپی

اگر هدفتان از انجام حرکات فیتنس مردان، کاهش وزن و افزایش قوای فیزیکی است، انجام حرکاتی مانند حرکت برپی می‌تواند برای شما بسیار مؤثر باشد. اما باید به این نکته توجه بفرمایید که انجام تمامی حرکات ورزشی باید بر اساس یک برنامه تمرینی و ورزشی درست توسط یک مربی متخصص انجام شود. این موضوع برای حرکات فیتنس مردان در خانه نیز صادق است.

حرکات فیتنس آقایان

از حرکات فیتنس مردان که می‌توانید آنها را نیز در برنامه ورزشی خود بگنجانید، می‌توانید به حرکت نشر جانب، حرکت پرس سرشانه با دمبل، پرس سینه و… اشاره کرد. به زودی در فیتومدل بخشی به همین منظور ایجاد می‌شود تا شما بتوانید برای راهنمایی انجام حرکات فیتنس در باشگاه و یا خانه، بتوانید آن را به راحتی مورد بررسی قرار دهید. سپس آن حرکت را کاملا به درستی انجام دهید.

فیتنس مردان

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی اصول فیتنس مردان و صحبت درباره فیتنس آقایان پرداختیم. امید است که از همین حالا ورزش‌کردن را به صورت جدی آغاز نمایید. تا بتوانید لایف استایل بهتر و سالم‌تری برای خود بسازید. چرا که اول از همه شما باید خودتان رو دوست داشته باشید تا بتوانید برای خود و اطرافیان خود حال و حس خوب ایجاد بکنید.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا