مقالات

تمرینات فیتنس شکم

تمرینات فیتنس شکم

اگر از یک ایرانی بپرسید که چه کاری از همه کارهای دنیا سخت‌تر است، شاید به شما بگوید که عضلانی‌ کردن شکم و تقویت عضلات آن کاری بسیار سخت و می‌تواند به‌عنوان سخت‌ترین کار در دنیا مطرح شود! شاید همواره این چربی‌هایی که در دور کمرمان جای خوش کرده‌اند، مانع این کار می‌شوند و یا این تنبلی و عدم پشتکار ماست که باعث بروز چنین ایرادی می‌شود. اما درهرصورت ما باید این مشکل را برای خودمان رفع کنیم و با استفاده از رژیم‌های غذایی، تمرینات فیتنس شکم و  هوازی و… چربی‌های ناحیه شکم خود را از بین ببریم و خود را به فردی خوش هیکل تبدیل نماییم.

شاید در ابتدای امر، تمرینات شکم کمی بیش از حد توان ما به نظر برسد اما باید بدانید تنها زمانی یک کار غیرممکن است که آن را شروع نکرده باشیم! اگر شروع به انجام این تمرینات کنیم، درمی‌یابیم که باتوجه‌به پیشرفت گام‌به‌گام و تدریجی می‌توان تمامی آنها را به انجام رساند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با چند نوع از تمرینات شکم آشنا کنیم؛ بنابراین اگر شما نیز علاقه‌مندید دررابطه‌با تمرینات شکم اطلاعاتی را به دست آورید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انجام تمرینات

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در انجام ورزش و این تمرینات گریبان‌گیر ماست، این است که فکر می‌کنیم می‌بایست برای ورزش کردن، زمان بسیار زیادی را صرف نماییم اما در حقیقت این‌چنین نیست. برای انجام تمرینات فیتنس شکم، با احتساب زمان گرم‌کردن و سردکردن بدن، تنها به بیست الی سی دقیقه زمان نیاز خواهیم داشت.

انجام هر تمرین از تمرینات فیتنس بین سی الی شصت ثانیه زمان خواهد برد که اگر ما بخواهیم 10 تمرین را انجام دهیم، نهایتاً ده دقیقه زمان از ما خواهد گرفت. پس تنبلی را کنار بگذاریم و ورزش‌کردن مستمر روزمره حتی به مدت ده الی بیست دقیقه در منزل یا محل کار را در دستور کار خود قرار دهیم. اگر تمرینات فیتنس شکم را به‌صورت مستمر و روزانه و در میان‌مدت انجام دهیم، مطمئن باشید که نتایج شگفت‌انگیزی را خواهیم دید.

معرفی تمرینات

در این بخش از مطلب “تمرینات فیتنس شکم”، قصد داریم تا چند تمرین را به شما عزیزان معرفی نماییم و شما می‌توانید با انجام این تمرین‌ها، عضلات شکم خود را تقویت نمایید.

تمرین پلانک شنا، تمرین فیتنس شکم

برای انجام این تمرین از تمرینات فیتنس شکم کار چندان سختی پیشروی ندارید، کافی است تا حرکت پلانک را انجام دهید. شانه‌هایتان می‌بایست بالاتر از سطح آرنج‌هایتان قرار گیرد و با کف دست‌هایتان نیز به زمین کمی فشار وارد کنید. حالا دست راستتان را از زمین جدا کنید و به سمت جلو بکشید. سپس همین کار را برای دست چپ خود نیز انجام دهید. انجام این تمرین می‌تواند بین 30 ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد.

حالت آسان و مبتدی :

حالت دوم :

پیچ روسی

یکی دیگر از تمریناتی که می‌توانید به‌راحتی در هر مکانی انجام دهید، تمرین پیچ روسی است. برای انجام این تمرین باید از یک دمبل سبک استفاده نمایید. برای شروع تمرین روی باسن بنشینید و زانوهای خود را خم کنید. مچ پایتان می‌بایست در حالت ضربدری قرار گیرد. حالا دمبل را به سینه خود نزدیک کنید و به سمت راست حرکت نمایید. همین کار را برای سمت مخالف نیز تکرار نمایید. در این تمرین می‌بایست شانه‌هایتان را به پایین نگه دارد و پاهایتان نیز با زمین تماس پیدا نکند.

حرکت پیج روسی راشن تویست برای تمرینات فیتنس شکم

کریس کراس پا

از دیگر تمرینات فیتنس شکم می‌توان به کریس کراس پا اشاره کرد. برای انجام این تمرین، به پشت بر روی تشک ورزشی خود دراز بکشید. دستان شما می‌بایست زیر باسن قرار گیرد و به زمین فشار آورد. پاهایتان را به‌صورت صاف و کشیده نگه دارد و با قسمت پایینی کمر خود به زمین فشار آورید.

پاهایتان را به‌اندازه سی سانتی‌متر از زمین فاصله دهید و تاحدی‌که می‌توانید آنها را صاف نگه دارید. سپس پای راست خود را به سمت پای چپتان ببرید و بر روی پای چپ حرکت دهید و سپس همین حرکت را برای سمت مخالف تکرار نمایید. تا حد توان می‌توانید این تمرین را تکرار نمایید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی تمرینات فیتنس شکم پرداختیم. دریافتیم که با انجام چند تمرین به‌صورت روزانه می‌توان وضعیت عضلات بدن را بهبود بخشیم. در ادامه به معرفی چند تمرین ساده و کاربردی پرداختیم. انجام آنها به‌صورت مستمر می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در پایان امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

مطالب مرتبط کاربردی :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا