مقالات

تمرینات فیتنس آقایان

تمرینات فیتنس آقایان

شما می‌توانید برای انجام تمرینات فیتنس آقایان به باشگاه مراجعه نمایید و طبق برنامه مربی به انجام تمرینات بپردازید و یا در منزل به انجام این تمرینات فیتنس بپردازید. اگر می‌توانید به باشگاه بروید، پیشنهاد می‌شود که این برنامه را در دستور کار قرار دهید.

اما اگر فرصت یا زمان رفتن به باشگاه را ندارید، می‌توانید با انجام‌دادن چند تمرین ساده از تمرینات این بخش از فیتنس ، وضعیت فیزیکی خود را بهبود بخشید. از سمت دیگر وزن خود را کاهش دهید.

البته انجام این تمرینات به‌صورت مستمر و پیاده‌روی روزانه برای فیتنس مردان، منتج به نتایج جالب‌توجهی خواهد بود و اگر در انجام تمرینات فیتنس مردان تنبلی کنید، قطعاً نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

معرفی چند نمونه از تمرینات فیتنس آقایان

در این بخش قصد داریم چند نمونه از تمرینات فیتنس آقایان را به شما معرفی کنیم تا آنها را در منزل یا محل کار انجام دهید. همه شما عزیزان حتماً با روش انجام‌دادن تمرین‌هایی مانند شنا، اسکات، دراز نشست و … آشنایی دارید و احتمالاً می‌توانید این تمرین‌ها را در چند ست انجام دهید.

به همین دلیل، به معرفی تمرینات سخت‌تر و جدیدتری می‌پردازیم که می‌توانند در راستای فیتنس آقایان بسیار مؤثر باشند. نکته مهم این است که پیش از انجام تمرینات فیتنس آقایان می‌بایست بدن خود را به مدت 5 دقیقه با انجام حرکات کششی گرم کنید.

حرکت برپی

یکی از برترین تمرینات فیتنس آقایان، حرکت برپی است. این حرکت تقریباً به اغلب بخش‌های بدن فشار وارد می‌کند و برای کاهش وزن نیز حرکتی فوق‌العاده است. شما می‌تواند با فاصله‌های یک دقیقه‌ای، این تمرین را در ست‌هایی ده‌تایی تکرار نمایید.

تمرینات فیتنس آقایان

روش انجام این ترم به این شکل است که ابتدا می‌ایستید و سپس زانوهای خود را خم می‌کنید و دست‌هایتان را بر روی زمین می‌گذارید و حالت شنا قرار می‌گیرید. سپس حرکت شنا سوئدی را یک‌بار تکرار می‌کنید. سپس زانوها را خم کرده و به حالت ایستاده برمی‌گردید و بخش پرش را انجام دهید.

حرکت کرانچ ضربدری

یکی دیگر از تمرینات فیتنس آقایان، کرانچ ضربدری نام دارد. این تمرین عضلات مرکزی و ماهیچه‌های مورب شکمی را تقویت می‌کند. برای انجام این حرکت می‌بایست ابتدا به شکل صاف و به پشت دراز بکشید. سپس زانوهایتان را خم کنید، به طوری که پاهایتان به شکلی صاف بر روی زمین باشد.

تمرینات فیتنس آقایان

دو دست خود را به شکل آزادانه در قسمت پشت سرتان قرار دهید و کمی بالاتنه خود را خم کنید، سپس آرنج دست راست خود را به زانوی چپ خود بزنید. این حرکت را برای جهت مخالف نیز تکرار کنید. این حرکت را می‌توانید در سه ست ده تایی تکرار نمایید.

حرکت ددباگ

حرکت ددباگ از دیگر تمرینات فیتنس آقایان است که منجر به تقویت تعادل و انعطاف‌پذیری بدن می‌شود. برای انجام این حرکت، می‌بایست به پشت دراز بکشید و پاها و بازوهای خود را به شکل نود درجه بالا بیاورید. بعد از اینکه فرم کلی انجام حرکت ددباگ شکل گرفت، پای چپ و دست راست خود را پایین می‌آورید.

دست راست در بخش پشت سر و پای چپ به حالت قبلی باز می‌گردد اما توجه داشته باشید که نباید پای شما به زمین برخورد کند و باید کاملاً صاف باشد. همین حرکت را برای سمت مخالف تکرار می‌کنیم. این حرکت را می‌توانید در مدت‌زمان سی ثانیه تا یک دقیقه تکرار نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی امکان ورزش‌کردن آقایان پرداختیم و دریافتیم که حتی اگر فرصت و مجال باشگاه رفتن را ندارید، می‌توانید با صرف روزانه پانزده الی سی دقیقه برای ورزش‌کردن، خود را به فردی خوش استایل تبدیل نمایید؛ پس تنبلی را کنار بگذارید و با انجام تمرینات فیتنس آقایان، ورزش را شروع کنید!

مطالب مرتبط پیشنهادی :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا