مقالات

بهترین چربی سوز

اگر شما هم مانند اکثر بدنسازان به دنبال بهترین چربی‌سوز هستید که در کنار تامین انرژی، به شیوه معجزه‌آسایی تمام چربی‌هایتان را آب کند، نیاز نیست که سراغ ترکیبات شیمیایی بروید. در بسیاری از مواد غذایی که به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، خاصیت‌ چربی‌سوزی پنهان شده است.

این مواد غذایی به‌طور طبیعی به مبارزه با چربی‌ها می‌روند. اگر قصد استفاده از مواد چربی‌سوز و مکمل‌های لاغری در فیتنس یا بدنسازی را دارید، قبل از هر چیزی باید بدانید که استفاده از این مواد به تنهایی اثربخش نیست. بلکه تنها با رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی تاثیر خود را نشان می‌دهد. ما در این مطلب با بهترین چربی سوزهای  طبیعی آشنا می‌شویم. از سمتی در خصوص کاربرد آن‌ها هم اطلاعات کسب می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین چربی سوز

عملکرد مواد چربی سوز به چه شکل است؟

اگر نگاهی به بهترین چربی سوز های مصنوعی و طبیعی داشته باشید، با وجود تفاوت گسترده در ساختار متوجه عملکرد یکسان آن‌ها می‌شوید. این سری از مواد معمولا با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن و کاهش اشتها، به پایین آمدن وزن شما کمک می کند. چربی سوزها بدنی بدون چربی رابرای شما به عمل می‌آورند. البته استفاده این مواد به تنهایی مورد تایید نبوده و باید با برنامه ورزشی و رژیم سالم همراه شود.

از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از بهترین چربی سوز شکم، با پزشک متخصص و مربی ورزشی خود مشورت کنید. تا تجربه‌ای برنامه‌ریزی شده از مواد چربی سوز را پشت سر بگذارید. در بخش بعدی با انواع بهترین چربی سوزها آشنا شده و میزان تاثیرگذاری آن‌ها را مرور می‌کنیم. پس با ما همراه باشید و با کمک برنامه‌ای مناسب، وزن خود را کاهش دهید.

بهترین چربی سوز برای بدنسازی چیست؟

همانطور که اشاره شده، مکمل‌های چربی سوز را می‌توان، موادی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند، معرفی کرد. بد نیست بدانید که بخش عظیمی از این مکمل‌ها، ریشه طبیعی نداشته و فرآوری شده هستند. وجود مواد ناسالم در فرآورده‌های چربی‌سوز، آن‌ها را با عوارضی زیان‌بار همراه کرده پس از مصرف خودسرانه این مکمل‌ها دوری کنید.

لازم به ذکر است که اگر دنبال لاغری شکم یا شکم شش تکه هستید نباید از تمرینات‌ فیتنس‌ شکم نیز غافل شوید. در ادامه این بخش، با چند نمونه از بهترین چربی سوزهای بدون عوارض و طبیعی آشنا می‌شویم:

کافئینبهترین چربی سوز

ریشه بهترین چربی سوزی شکم را می‌توان در ماده‌ای به نام کافئین پیدا کرد؛ ماده‌ای محرک که بخشی از شکلات و کاکائو و نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه را تشکیل می‌دهد. این چربی‌سوز محبوب با افزایش متابولیسم بدن، به جدال چربی‌ها می‌رود.

البته نباید توقع معجزه از ماده‌ای مانند کافئین داشت؛ این ماده به‌طور کلی از تاثیرگذاری‌ آهسته اما پیوسته برخوردار بوده و در گذر زمان چربی‌های بدن شما را از بین می‌برد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس مطالعات، تاثیرگذاری کافئین روی افراد لاغر اندام (اکتومورف) تا سه برابر بیشتر از افراد سنگین وزن (اندومورف) است.

مصرف بیش از حد کافئین

با اینکه کافئین به عنوان یکی از بهترین چربی سوزهای دنیا شناخته می‌شود، اما بدن و مغز هم پس از مدتی در برابر این ماده مقاوم شده و تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد. پس این تصور غلط که کافئین بیشتر، کاهش وزن بیشتر را به همراه دارد، را دور بریزید.

همچنین باید افزود که مصرف کافئین بیش از حد، ممکن است تداخل در خواب را به همراه داشته باشد و روتین زندگی شما را بهم بریزد. آخرین نکته‌ای که در خصوص کافئین، بهترین چربی سوز قبل از ورزش باید بدانید، نحوه مصرف آن است. اگر قصد دارید که کافئین مورد نیاز بدنتان را با چای یا قهوه تامین کنید، برای حفظ تاثیرگذاری آن، از استفاده شکر و قند خودداری کنید.

چای سبز

از چای سبز می‌توان به عنوان یکی از بهترین چربی سوز شکم و پهلو بدنسازی نام برد. چای سبز در کنار برخورداری از کافئین، حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. اپی گالو کاتچین موجود در این گیاه، میزان متابولیسم را افزایش داده و به چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند. بر اساس آزمایشات موجود، افرادی که چای سبز را در برنامه کاهش وزن خود جای داده‌اند، نسبت به باقی افراد 2 کیلو کاهش وزن بیشتری داشته‌اند.

طبق مطالعات ثبت‌شده خاصیت چربی‌زدایی مرتبط با عصاره چای سبز است. این ماده به عنوان یکی از بهترین چربی سوزهای موجود، در ترکیب با کافئین باعث بروز گرمازایی و اکسیداسیون چربی سوزی می‌شود. چای سبز لاغری را برای شما به همراه دارد.

ماهی

اگر به دنبال بهترین چربی سوز شکم و پهلو بدنسازی هستید، بهتر است ماهی را در برنامه غذایی خود جای دهید. از گذشته تا به امروز ماهی همیشه به دلیل خاصیت چربی سوزی‌اش مورد توجه بوده است. وجود اسید چرب امگا 3، که سبب افزایش متابولیسم در بدن می‌شود. ماهی را به یکی از بهترین چربی سوز‌ها در سراسر دنیا تبدیل کرده است.

ماهی به عنوان منبع غنی امگا 3، در کنار افزایش چربی سوزی، به کنترل اشتها در طول روز هم کمک می‌کند. اگر علاقه‌ای به خوردن ماهی ندارید، از روغن آن‌ استفاده کنید. روغن ماهی هم منبع سرشاری از امگا 3 به‌شمار رفته و از همان میزان تاثیرگذاری برخوردار است.

سخن پایانی درباره بهترین چربی سوز

در این مطلب با بهترین چربی سوزهای طبیعی آشنا شدیم و در خصوص آن‌ها اطلاعات مفیدی کسب کردیم. استفاده از این مواد چربی سوز در برنامه غذایی، در گذر زمان تاثیر خود را نشان‌ داده و بدنی بدون چربی و تندرست را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین با استفاده از این مکمل‌ها، دیگر نیاز نیست که نگران عوارض پس از مصرف آن باشید.

قرار دادن این مواد طبیعی در رژیم غذایی نه تنها هیچ عوارضی به همراه ندارد، بلکه به حفظ سلامت شما هم کمک می‌کند. حال که با بهترین چربی سوز برای بدنسازی آشنا شدید، آن‌ها را از همین امروز در برنامه خود جای دهید.تا چربی‌های اضافی‌تان را بزدایید. البته یادتان باشد که بهترین چربی سوزها هم در کنار رژیم غذایی مناسب و تحرک و تمرین روزانه تاثیر می‌گذارد.

حال اگر میخواهید در منزل چربی سوزی کنید حتما مقاله فیتنس در خانه برای بانوان را از دست ندهید. امیدواریم که مطالب اشاره شده موثر واقع شده و به سطح آگاهی‌تان افزوده باشد. اگر در خصوص بهترین چربی سوز قبل از ورزش سوالی دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا