مقالات

بهترین مکمل‌های بدنسازی برای افزایش وزن چیست؟

برسی بهترین مکمل های بدنسازی برای افزایش وزن

شاید هدف اصلی افراد بسیاری از ورزش‌کردن، کاهش وزن یا رسیدن به وزن ایده‌آل باشد. اما اگر برای بهبود عملکرد خود در فعالیت‌های ورزشی یا تغییر سبک زندگی نیاز به افزایش وزن دارید، غذا‌ها و مکمل‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که عوامل متعددی مانند سن، جنسیت، ژنتیک، بیماری‌ها و فعالیت بدنی در توانایی بدن شما برای افزایش وزن نقش دارند. حال، بهترین مکمل‌ های بدنسازی برای افزایش وزن کدام‌اند؟در این متن به معرفی بهترین مکمل های بدنسازی برای افزایش وزن می‌پردازیم. برای دریافت اطلاعات مفید در مورد این نوع مکمل‌ها، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انتخاب مکمل های بدنسازی برای افزایش وزن استاندارد

پیداکردن بهترین مکمل‌ های بدنسازی برای افزایش وزن، شاید چالش‌برانگیز باشد. اما دقت به چند نکته زیر در هنگام تهیه این محصولات، به شما کمک می‌کند تا بهترین مکمل های افزایش وزن را انتخاب کنید.به برچسب تأییدیه‌ها و گواهینامه‌های سلامت محصول دقت کنید

اگر به مواد غذایی خاصی حساسیت دارید، حتما ترکیبات تشکیل‌دهنده مکمل‌ها را بررسی کنید.گیاهخواران نیز می‌توانند از مکمل‌های مخصوص وگان‌ها، استفاده کنند. بهترین مکمل‌ها غیر GMO هستند؛ به این معنی که هیچ قند یا رنگ اضافه‌ای ندارند.

مؤثرترین مکمل های بدنسازی برای افزایش وزن کدام‌اند؟

برخی از افراد که بدن لاغر (اکتومورف) داشته یا متابولیسم بدن آن‌ها سرعت بیشتری دارد، برای رسیدن به وزن ایده‌آل باید تلاش بیشتری کنند. از طرفی اگر دچار کمبود وزن هستید یا یکی از اهداف شما در بدنسازی افزایش وزن است.که داشتن بهترین مکمل های بدنسازی برای افزایش وزن میتواند کمکتان کند.

باید از مکمل‌هایی استفاده کنید که به‌اندازه کافی کالری به بدنتان برساند.البته شاید بتوانید با یک رژیم غذایی مناسب، کالری لازم را دریافت کنید. اما در این مسیر، تمرینات ورزشی و مکمل‌های افزایش وزن به کمک شما می‌آیند. در ادامه بهترین مکمل‌ های بدنسازی برای افزایش وزن را بررسی می‌کنیم.

1- پروتئین (Protein)

اگر به دنبال افزایش وزن هستید، اولین گامی که باید بردارید؛ مصرف پروتئین است. البته اگر ترجیح می‌دهید هیچ مکمل پروتئینی مصرف نکنید، می‌توانید میزان غذا‌های غنی مانند آجیل، تخم‌مرغ، سویا، گوشت گاو، بره، ماهی، مرغ و لبنیات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

همه افراد برای عملکرد سالم بدن، نیاز به مصرف مقدار قابل‌توجهی پروتئین دارند. اما هرکسی که قصد افزایش وزن دارد به مقدار بیشتری این ماده نیاز دارد. به طور کلی مصرف  پروتیئن Protein بخش مهمی از فرایند افزایش وزن است.

مکمل‌های بدنسازی برای افزایش وزن

این مواد، منبع عالی سوخت برای بدن ما هستند. و در ساخت و نگهداری ماهیچه‌ها نقش مهمی دارند. پروتئین‌ها به‌عنوان بهترین مکمل‌های افزایش وزن، به شما کمک می‌کنند تا نتایج بهتر و سریع‌تری را ببینید. بهترین مکمل پروتئین برای افزایش وزن واقعا به ترجیحات غذایی شما بستگی دارد.

اما مکمل پروتئین وی و مکمل کازئین، دو منبع محبوب این ماده هستند که هر دو از لبنیات به دست می‌آیند. مطالعات نشان داده‌اند که این دو مکمل در افزایش عضله و افزایش وزن بسیار مؤثر خواهند بود.

2- مکمل کراتین (Creatine)

از بهترین مکمل‌ های بدنسازی برای افزایش وزن، مکمل کراتین (Creatine) است. این مکمل علاوه بر تأمین انرژی بدن ورزشکاران برای انجام تمرینات ورزشی، باعث بهبود عملکرد آن‌ها نیز می‌شود. کراتین در غذا‌های دریایی، گوشت قرمز و مرغ یافت می‌شود. به همین دلیل گیاهخواران و وگان‌ها، نیاز بیشتری به مصرف این مکمل دارند.

از طرفی در افراد اکتومورف (لاغراندام)، شاید داشتن یک رژیم غذایی حاوی این ماده، به‌تنهایی باعث رسیدن به وزن ایده‌آل نشود. بنابراین مکمل‌های کراتین را می‌توان بهترین گزینه برای آن‌ها دانست.در واقع، کراتین نوعی اسیدآمینه است.

مکمل‌های بدنسازی برای افزایش وزن

که با تولید آدنوزین‌تری‌فسفات (ATP)، انرژی لازم را به بدن رسانده و باعث رشد سریع‌تر ماهیچه‌ها می‌شود.کراتین به شکل پودر یا قرص در بازار موجود بوده و می‌توان حدود 3 تا 5 گرم آن را در روز، قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.

مطالعات نشان داده‌اند که کراتین در افزایش وزن و بهبود عملکرد ورزشی مؤثر است. با این حال، افراد مشکوک به اختلال عملکرد کلیه باید از مصرف مکمل‌های Creatine خودداری کنند.

3- مکمل BCAA

این نوع مکمل، از سه آمینواسید مجزا به نام‌های لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده که آمینواسیدهای شاخه‌دار نیز شناخته می‌شوند. آن‌ها در بیشتر منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و ماهی یافت می‌شوند. مکمل‌ BCAA برای رشد ماهیچه‌ها بسیار حیاتی است.

مکمل BCAA حدود 35 درصد از آمینواسیدهای ماهیچه‌های بدن را تشکیل می‌دهند.به طور معمول افراد به‌صورت روزانه در رژیم غذایی خود این آمینواسیدها را دریافت می‌کنند. اما برای افراد اکتومورف و ورزشکارانی که به دنبال افزایش وزن و حجم عضلات خود هستند، مصرف مکمل BCAA توصیه می‌شود.

4- مکمل گینر (Gainers)

یکی دیگر از بهترین مکمل‌ های بدنسازی برای افزایش وزن، مکمل گینر‌ و کربوهیدرات‌ هستند. همان‌طور که به آن اشاره شد؛ برای رسیدن به وزن بیشتر باید بدن کالری بیشتری را نسبت به میزانی که می‌سوزاند، دریافت کند.

در واقع ورزشکاران لاغراندام، می‌توانند در کنار تمرینات ورزشی مخصوص، مکمل‌های گینر و کربوهیدرات را مصرف کرده تا با سرعت بیشتری به وزن ایده‌آل خود برسند.

سؤالات متداول

چگونه بهترین مکمل بدنسازی را برای افزایش وزن انتخاب کنیم؟

در واقع مهم این است که بدانید چه چیزی، در رژیم غذایی خود کم دارید. از آنجا، می‌توانید مکملی را انتخاب کنید که به شما برای افزایش وزن و رسیدن به اهداف عضله‌سازی در بدنسازی کمک کند.

آیا مصرف این مکمل‌ها برای افزایش وزن بی‌خطر است؟

به طور کلی عملکرد بدن هر فرد متفاوت است و اثرات هر مکمل شاید در افراد مختلف، فرق کند. با این حال، بسیار مهم است که هنگام مصرف مکمل جدید با یک پزشک مشورت کنید.

سخن آخر

در این متن بهترین مکمل‌ های بدنسازی برای افزایش وزن را معرفی کردیم. اگر می‌خواهید وزن خود را افزایش دهید، مهم‌ترین گام برای این منظور، دریافت کالری بیشتر است. به این ترتیب انرژی بیشتری نیز برای سوزاندن در حین ورزش خواهید داشت.

از طرفی هرچه وزن شما از ماهیچه تشکیل شده باشد تا چربی، بدن سالم‌تری خواهید داشت. رژیم غذایی کامل و تمرینات مقاومتی مناسب در کنار مکمل‌های افزایش وزن، می‌تواند شما را زودتر به هدفتان برساند.اگر اسم فیتنس به گوشتان خورده حتما مقاله فیتنس را از دست ندهید

البته به این نکته توجه داشته باشید که انواع مکمل‌های ورزشی را از داروخانه‌های مجوزدار سراسر کشور تهیه کنید تا خیالتان بابت اصل بودن محصول راحت باشد. اگر سؤالی در مورد مکمل‌ها دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. شما تا به حال از کدام مکمل استفاده کرده‌اید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا