مقالات

بهترین مکمل های بدنسازی در ایران کدام اند؟

بهترین مکمل های بدنسازی در ایران

در حال حاضر می‌توان گفت مکمل بدنسازی در بین ورزشکاران، بیش از گذشته محبوب شده‌اند. مصرف برخی مکمل‌ها به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، به عضله‌سازی، افزایش قدرت و بهبود عملکرد فرد کمک می‌کند. در واقع تنوع بسیار زیاد مکمل‌های ایرانی و خارجی در بازار، انتخاب بهترین محصول را برای ورزشکاران، دشوار کرده است. اما بهترین مکمل های بدنسازی در ایران کدامند؟

در این مقاله تلاش شده است تا مکمل‌های محبوب در رشته بدنسازی و فیتنس که با برند معتبری در داروخانه‌های کشور یافت می‌شوند نقد و بررسی شوند.

انتخاب از بهترین مکمل‌های بدنسازی در ایران

قبل از بررسی مکمل‌های بدنسازی و ورزشی معتبر در ایران باید به این موضوع بپردازیم که هر مکمل بدنسازی می‌تواند با توجه به عوامل متعددی مانند مواد تشکیل‌دهنده آن، نیاز‌ها و نوع تمرینات ورزشکار، اثربخشی متفاوتی را در هر فرد نشان دهد.

به همین دلیل بهتر است ورزشکار بر اساس هدف خود از بدنسازی، مکمل مناسب را انتخاب کند. به‌عنوان مثال مکمل‌های شخصی که برای کاهش وزن، ورزش می‌کند.

با فردی که با هدف افزایش وزن یا برای رشد عضلات و تناسب‌اندام به بدنسازی روی آورده، کاملا متفاوت است.برای این منظور پیشنهاد می‌شود با مربیان حرفه‌ای و کارشناسان تغذیه مشورت کنید.

شرکت‌های معروف و معتبر بسیاری در دنیا اقدام به تولید مکمل‌های بدنسازی می‌کنند. اکثر این مکمل‌ها نیز با کیفیت‌های مناسب و قیمت‌های متنوع در ایران وجود دارند.

اگر بدنسازی یا ورزش‌های سنگین را انتخاب کرده‌اید؛ در ادامه این بخش همراه ما باشید تا با بهترین برند‌های مکمل در کشور از بین محصولات مختلف بازار آشنا شوید.

برند بی پی آی (BPI)

یکی از بهترین مکمل‌ های بدنسازی در ایران، محصول کمپانی معروف آمریکایی یعنی بی پی آی اسپورتس است. این شرکت در سال 2009 میلادی با شعار ” چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ ” راه‌اندازی شد.

این شرکت از آن سال تاکنون هدف خود را تولید با کیفیت‌ترین مکمل‌های بدنسازی قرار داده است. در همین مسیر نیز با حمایت از ورزشکاران، آن‌ها را در رسیدن به قله‌های موفقیت همراهی کرده است.

بهترین مکمل های بدنسازی در ایران

از طرفی این کمپانی محبوب جهانی، اسپانسر بدنسازان مشهوری مانند جی کاتلر، قهرمان ۴ دوره مسترالمپیا بوده است. شرکت BPI محصولات خود را از مرغوب‌ترین مواد اولیه و بر اساس سخت‌گیرانه‌ترین استاندارد‌های جهانی تولید می‌کند.

پروتئین Whey HD، پروتئین بست، Pump HD، MR1، آمینواسیدهای شاخه‌ای BCAA، کراتین Best، گلوتامین Best، چربی‌سوز B4 و کربو پروتئین Bulk Muscle از محصولات متنوع این کمپانی در ایران است.

مکمل بدنسازی مکس ماسل (Max Muscle)

مکس ماسل، یکی دیگر از بهترین مکمل‌ های بدنسازی در ایران بوده که توسط شرکت آمریکایی Max Muscle Sports Nutrition تولید می‌شود. این شرکت، چندین دهه است که مکمل‌های بدنسازی برند معروف خود را فرموله، تولید و در سراسر جهان توزیع می‌کند. مکس ماسل، محصولاتش را از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه با فرمولاسیون کاملا علمی و بر اساس دانش روز دنیا تولید می‌کند.

مکمل‌های بدنسازی مکس ماسل، طیف وسیعی از نیاز‌های تناسب‌اندام و سلامتی ورزشکاران را برآورده می‌کند. مکمل‌های این برند شامل محصولات بهبود عملکرد ورزشی، رژیم غذایی، کاهش وزن، پروتئینی هستند.

همچنین محصولاتی برای سلامت و تندرستی، ویتامین‌ها و مواد معدنی، اسید‌های آمینه، ترکیبات کراتین، استقامت و انرژی، ترکیبات گلوتامین، افزایش وزن و سلامت مردان و زنان را هم تولید می‌کند.

کیو ان تی (QNT) از بهترین مکمل های بدنسازی در ایران

برند کیو ان تی (QNT) از بهترین مکمل‌ های بدنسازی در ایران است. کیو ان تی در سال 1991 میلادی در کشور بلژیک فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون نیز در بیش از 60 کشور دنیا مانند هند، هلند، آمریکا، انگلستان، برزیل، بلژیک و… نمایندگی‌های فعال دارد. از طرفی این شرکت یکی از حامیان تیم‌های مختلف ورزشی بوده و در لیگ فوتبال بلژیک نیز به‌عنوان اسپانسر حضور دارد.

این کمپانی معروف حدود 300 مکمل ورزشی و غذایی را در انواع پودر، نوشیدنی، قرص و کپسول تولید می‌کند. مکمل‌های QNT از با کیفیت‌ترین محصولات بازار هستند. مکمل QNT علاوه بر بهبود عملکرد ورزشکار و ارتقای سلامت او، برای دستیابی به تناسب‌اندام نیز مؤثر عمل می‌کنند. از این رو مکمل‌های کیو ان تی مورد استقبال بسیاری از بدنسازان حرفه‌ای در سراسر دنیا قرار گرفته است.

مکمل بدنسازی ترک نوتریشن (Trec)

شرکت ترک نوتریشن، فعالیت خود را با تولید مکمل‌های ورزشی و غذایی در کشور لهستان آغاز کرد. کمپانی Trec با تولید محصولات با کیفیت و مطابق با استاندارد‌های جهانی، خیلی زود به یکی از رقیب‌های اصلی سایر برند‌ها تبدیل شد.

انواع مکمل‌های پروتئین، گلوتامین، آمینواسید و کراتین از تولیدات شرکت پرطرف‌دار ترک نوتریشن هستند. در ابتدا شرکت Trec فعالیت خود را با ساخت لوازم ورزشی شروع کرد. در ادامه با موفقیت در این زمینه، به تولید مکمل‌های بدنسازی نیز پرداخت. اکنون محصولات TREC NUTRITION به‌عنوان بهترین مکمل‌ های بدنسازی در ایران به ورزشکاران و بدنسازان حرفه‌ای برای رسیدن به تناسب‌اندام ایده‌آل کمک می‌کند.

سؤالات متداول

  1. چرا از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنیم؟
  2. بهترین مکمل‌ های بدنسازی در ایران کدام‌اند؟

ورزشکارانی که به‌صورت حرفه‌ای تمرینات ورزشی خود را دنبال می‌کنند، بیشتر با کمبود مواد مغذی روبه‌رو می‌شوند. بنابراین برای کاهش آسیب به بافت‌ها و عضلات می‌توانند از مکمل های بدنسازی کمک بگیرند. همچنین برای افزایش عملکرد بهینه و بهبود ریکاوری پس از تمرین از مکمل‌های بدنسازی استفاده می‌کنند. مکمل‌های BPI، QNT، Trec و مکس ماسل، از بهترین و معروف‌ترین مکمل‌های بدنسازی در ایران هستند.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید، انتخاب مکمل اصلی و مناسب برای بدنسازی یکی از دغدغه‌های ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی است که با آن روبه‌رو هستند. ما برای کمک به شما چند مورد از بهترین مکمل‌ های بدنسازی در ایران را در این متن بررسی کردیم.

با مطالعه موارد گفته شده می‌توانید تصمیم دقیق‌تری برای خرید این نوع محصولات بگیرید. البته به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که در کنار تنوع بالای مکمل‌ها در بازار، مراکز عرضه و فروش آن‌ها نیز بسیار زیاد هستند.

بنابراین پیشنهاد می‌شود انواع مکمل‌های ورزشی را از داروخانه‌های مجوزدار سراسر کشور تهیه کنید تا از اصل بودن محصول مطمئن باشید. سؤالات خودتان را در مورد مطالب ارائه شده در بخش نظرات بپرسید تا به آن‌ها پاسخ دهیم. نظر شما در مورد بهترین مکمل های بدنسازی در ایران چیست؟

مطالب مرتبط پیشنهادی :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا