مقالات

بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر

برسی بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ورزش تنها برای کاهش وزن و دستیابی به اندامی ایده‌آل بوده و تاثیری روی افزایش وزن ندارد. اما این در صورتی است که امروزه، ورزش در کنار رژیم غذایی متناسب، به روشی کاربردی برای افزایش وزن و حجم تبدیل شده است. اگر شما هم مانند خیلی از افراد از لاغری مفرط رنج می‌برید و قصد دارید که با کمک ورزش بدنسازی، به بدن خود فرمی زیبا ببخشید، خالی از لطف نیست که بدانید مکمل‌های فراوانی برای افزایش وزن طراحی شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم که با برخی از بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر آشنا شویم و در خصوص مزایای آن‌ها اطلاعات کسب کنیم. پس با ما همراه باشید و این روش افزایش وزن را از دست ندهید.

مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر (اکتومورف‌ها)

اگر با تیپ‌شناسی بدن آشنا باشید، حتما می‌دانید که فرم بدنی انسان‌ها به سه دسته اکتومورف (لاغر و باریک)، مزومورف (عضلانی و متناسب) و اندومورف (چاق و درشت) تقسیم می‌شود. همانطور که پیداست، موضوع بحث امروز ما تنها به اکتومورف‌ها محدود می‌شود.

اکتومورف ها افرادی هستند که از توده بدنی‌ لاغر و کشیده برخوردار هستند. و از طرف دیگر نیز آن‌ها استخوان‌بندی ظریفی دارند. وجود متابولیسم بالا در این سری از افراد باعث شده که حتی با پرخوری هم به سختی توانایی ساخت چربی و اضافه کردن وزن داشته باشند.

اگر شما هم از این ویژگی‌ها برخوردار هستید به عنوان یک فرد اکتومورف شناخته می‌شوید.پس بهتر است با اضافه کردن مکمل‌هایی با کالری بالا به رژیم غذایی‌تان، وزن خود را افزایش دهید. بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر، مکمل‌های با کالری و انرژی بالا به‌شمار می‌روند.

در میان مکمل‌های متنوع، محصولاتی مانند گینرها و پروتئین وی می‌توانند انتخابی مناسب برای افراد لاغر اندام باشند. این نوع از مکمل‌بدنسازی با استفاده از انتقال حجم عظیم کالری و پروتئین به بدن، توانایی عضله‌سازی را افزایش می‌دهند.

درنتیجه  طی زمانی کوتاه منجر به افزایش حجم و افزایش وزن می‌شوند. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با مکمل های بدنسازی افزایش حجم مقاله مربوطه را مطالعه کنید. در ادامه بیشتر با این نوع از مکمل‌ها آشنا می‌شویم و در خصوص آن‌ها اطلاعات کسب می‌کنیم.

بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر چیست؟

مکمل پروتئین وی

در لیست بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر، قطعا نام مکملی مانند پروتئین وی دیده می‌شود.  محصولی سرشار از آمینو اسید که با کالری بالایی همراه شده است. وجود آمینو اسید در این مکمل باعث شده که پروتئین‌سازی در بدن افزایش پیدا کند. و در نتیجه با عضله‌سازی، وزن شما هم بیشتر شود.

فاکتور دیگری که وی کنسانتره را به گزینه‌ای محبوب برای اکتومورف‌ها تبدیل کرده، وجود کربوهیدرات در ترکیبات آن است. به‌کار بردن کربوهیدرات در رژیم غذایی، می‌تواند نقش موثری را در افزایش وزن ایفا کند.پس با استفاده روزانه 2 پیمانه از این مکمل، اندامی ایده‌آل را برای خود رقم بزنید.

مکمل گینر

گینر با دربرداشتن کربوهیدرات، پروتئین و چربی به عنوان یکی از بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر شناخته می‌شود. گینرها به‌طور کلی به دو نوع مجزا تقسیم می‌شوند:

  1. گینر افزایش وزن
  2. گینر افزایش حجم

اگر بیشتر به دنبال افزایش وزن هستید، بهتر است که گینر افزایش وزن را انتخاب کنید. به این شکل می‌توانید از درصد کربوهیدرات بالاتر آن بهره‌مند شوید. جالب است بدانید که در گینرها از ویتامین‌ها و مواد معدنی هم استفاده می‌شود. که ارزش غذایی بیشتری به آن‌ها بخشیده است.

بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر

اگر قصد مصرف این مکمل را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را در هنگام صبحانه و پس از تمرین در برنامه خود جای دهید. میزان مصرف دقیق گینر بسته به وزن تغییر می‌کند.  اما یک پیمانه در هر وعده می‌تواند مقدار مناسبی باشد.

مکمل کراتین

اگر به دنبال مکملی هستید که در کنار افزایش وزن، قدرت بدنی شما را هم تقویت کند. کراتین می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. مکمل کراتین، با تولید آدنوزین تری فسفات در بدن، به رشد و حجیم شدن عضلات شما کمک می‌کند.

البته باید افزود که مصرف این مکمل به تنهایی نمی‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد و حتما باید در کنار ورزش استفاده شود. اگر در میان بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر قصد استفاده از کراتین را دارید، روزانه 5 تا 10 گرم از این مکمل را مصرف کنید.

مکمل BCAA

سه نوع اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین در مکمل BCAA وجود دارد. که باعث شده این مکمل در زمینه افزایش حجم کاربرد پیدا کند. این 3 نوع آمینو اسید که بیشتر در منابع پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و لبنیات یافت می‌شوند. مکمل BCAA به رشد عضلات کمک می‌کنند.

بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر

شما هم مانند هر شخص دیگری با مصرف مواد غذایی، به‌طور روزانه میزان مشخصی آمینو اسید دریافت می‌کنید. اما این مقدار این آمینو اسید به میزانی نیست که باعث افزایش وزن شما شود. مصرف روزانه 15 گرم از این مکمل سرشار از اسید آمینه‌، می‌تواند به افزایش حجم عضلات شما کمک کند.

مکمل بتا آلانین

آخرین مکملی که قصد داریم با آن آشنا شویم، مکمل بتا آلانین نام دارد. این مکمل را می‌توان یکی از بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر معرفی کرد. بتا آلانین در کنار افزایش وزن، بازدهی بدن در حین تمرین را هم بهبود می‌بخشد.

جالب است بدانید که بتا آلانین از خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد پیری و تقویت‌کننده سیستم ایمنی هم برخوردار است. این مکمل می‌تواند در بهبود سلامتی نیز موثر باشد. بر اساس مطالعات به‌دست آمده، روزانه مصرف 4 گرم از این مکمل در بازه زمانی 8 هفته‌ای، می‌تواند توده عضلانی بدن را افزایش دهد. همچنین فرم ماهیچه‌ای بهتری به اندام شما بدهد.

کلام نهایی

طی این مطلب با انواع بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر آشنا شدیم.  و در خصوص تاثیر آن‌ها روی میزان افزایش وزن اطلاعاتی مفید کسب کردیم.

اگر قصد مصرف این نوع مکمل‌های غذایی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی، به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

بر اساس برنامه‌ای مشخص از آن‌ها استفاده کنید. مصرف بی‌رویه مکمل‌های افزایش وزن، ممکن است با عوارضی همراه باشد. و به بخش‌های گوناگونی از بدن شما آسیب برساند.

پس اگر از فرم لاغر خود خسته‌ شده‌اید، با مشورت با پزشک متخصص، دوره‌ ورزشی‌ همراه با مکمل را آغاز کنید. حتی هدف شما میتواند رسیدن به فیتنس نچرال  و یا فیتنس مدلینگ باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ورزش فیتنس و تفاوت فیتنس و بدنسازی حتما مقاله های مربوطه را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا