مقالات

مکمل های بدنسازی برای حجم خشک

تا به امروز انواع مختلفی از مکمل‌ بدنسازی را طراحی کرده‌اند.  که هر کدام از آنها بر اساس ترکیباتشان، کاربرد منحصربه‌فرد خود را پیدا می‌کنند.  از مکمل‌های افزایش حجم گرفته تا چربی‌سوزی. اما آیا برای دستیابی به بدنی با حجم خشک هم مکملی طراحی شده؟ اصلا حجم خشک به چه معناست؟ اگر به دنبال جواب این سوالات هستید، با ما همراه باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم راهنمای جامعی برای انتخاب مکمل های بدنسازی برای حجم خشک بهترین داشته باشیم.  تا با انواع آن‌ها آشنا شویم؛ پس اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

برای حجم خشک در بدنسازی چکار باید کرد؟

اگر تا به حال اصطلاح حجم خشک به گوشتان نخورده است، خالی از لطف نیست که بدانید به نوعی از عضله‌سازی بدون ذخیره چربی در بدن گفته می‌شود. این نوع از عضله‌سازی که آرزوی بسیاری از ورزشکاران در بدنسازی به‌شمار می‌رود، از پروسه‌ای سخت و طاقت‌فرسا برخوردار است.

معمولا در دوره‌های حجم خشک و کات کردن، تمرینات و تغذیه به گونه‌ای پیاده‌سازی می‌شود که مقدار چربی بدن به حداقل برسد. تا چربی جای خود را به ماهیچه‌های عضلانی بدهد. اگر شما هم به دنبال بدنی با این فرم هستید، بهتر است در کنار تمرینات، استفاده از مکمل‌ها را هم آغاز کرده و بدن ایده‌آل خود را بسازید.

در بخش‌های بعدی به معرفی بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک چیست؟

اگر شما هم مانند بسیاری از بدنسازان، بدن ایده‌آل خود را در حجم خشک می‌بینید و به دنبال رمز موفقیت در این راه هستید، بهتر است با بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک آشنا شوید.

مکمل های بدنسازی برای حجم خشک

مکمل‌های حجم خشک در کنار برنامه ورزشی و رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار موثر واقع شود و خیلی سریع‌تر شما را به نتیجه دلخواه‌تان برساند. پس اگر به دنبال پایین آوردن درصد چربی بدن خود هستید، در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

مکمل پروتئین وی

اگر به معجزه باور ندارید، کافیست که پروتئین وی را در برنامه ورزشی خود جای دهید؛ این مکمل‌ بی‌نظیر با تسریع پروسه عضله‌سازی در مدتی کوتاه، ماهیچه‌های بدنتان را تقویت کرده و شما را شگفت زده می‌کند. پروتئین وی که از آب پنیر به‌ وجود می‌آید، دارای مقدار زیادی آمینو اسید بوده که ماده‌ای ضروری برای رشد عضلات به‌شمار می‌رود.

مکمل های بدنسازی برای حجم خشک

برای به عمل آوردن حجم خشک، در کنار آمینو اسید، به مقدار زیادی پروتئین هم نیاز دارید و پروتئین وی به عنوان مکملی سرشار از پروتئین، می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

مجموع همین عوامل باعث شده که پروتئین وی در لیست بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک جای بگیرد. البته باید بیفزاییم که اگر تصمیم به مصرف این محصول را دارید، از پروتئین وی ایزوله استفاده کنید.

پروتیئن وی ایزوله : درصد کربوهیدرات پایین‌‌تر و پروتئین بیشتر، این نوع از پروتئین وی را به گزینه‌ای مناسب‌تر برای ساخت حجم خشک تبدیل کرده است.

مکمل BCAA

اگر با مکمل BCAA آشنا نشده‌اید، بد نیست بدانید که این محصول نوعی تسریع‌کننده عضله‌سازی بدن به‌شمار می‌رود. این مکمل‌ شامل نوعی آمینو اسید شاخه‌دار بوده که با استفاده از آن، رشد بافت‌های عضلانی را افزایش می‌دهد.

مکمل BCAA  به کاهش دوره ریکاوری بدن کمک می‌کند. مصرف BCAA ترشح هورمون تستسترون را هم افزایش داده و برای دستیابی به کات و حجم خشک، گزینه‌ای بی‌نظیر به‌شمار می‌رود.

مکمل گلوتامین

یکی از بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک که در امروز قصد داریم با آن‌ آشنا شویم، گلوتامین نام دارد. این مکمل‌ کاربردی که معمولا پس از تمرین استفاده می‌شود. گلوتامین از تجزیه شدن بافت‌های عضلانی بدن جلوگیری کرده و آن‌ها را تقویت می‌کند.

مکمل های بدنسازی برای حجم خشک گلوتامین

اگر چگونگی این موضوع برای‌تان سوال شده باید بدانید که این مکمل، آمینو اسیدهای از دست رفته پس از یک تمرین سخت را تامین می‌کند. گلوتامین به کات شدن بدن کمک می‌کند. از دیگر مزایای فوق‌العاده مکمل گلوتامین، می‌توان به بهبود و افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

مکمل ال کارنیتین

ال کارنیتین، مکملی حاوی آمینو اسیدهای متیونین و لیزین بوده که به رشد عضلات و حذف چربی‌ها کمک می‌کند. این ماده که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. مکمل ال کارنیتین با تبدیل چربی‌ها به انرژی، به کات شدن بدن کمک می‌کند.

جالب است بدانید که در بدن، کبد و کلیه‌ها نقش تولید ال کارنیتین از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین را دارند. مکمل ال کارنیتین در کنار تاثیرات ورزشی، روی سلامت قلب و مغز هم تاثیر فراوانی داشته و به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

مکمل ال آرژنین

اگر به دنبال بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک هستید، بهتر است با مکمل ال آرژنین آشنا شوید. مکملی شگفت‌انگیز برای ساخت بدنی بدون چربی. این مکمل که قبل از تمرین مصرف می‌شود. مکمل ال آرژنین باعث افزایش اسید نیتریک خون شده و به عضله‌سازی شما سرعت می‌بخشد. در کنار بهبود پروسه عضله‌سازی، به ترشح هورمون تستسترون هم کمک کرده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در پی مصرف مکمل ال آرژنین، رگ‌های شما گشادتر شده و اکسیژن بیشتری به عضلات بدن منتقل می‌شود.  این عامل خستگی در حین تمرین را از شما گرفته و بازدهی بدن را افزایش می‌دهد.

مکمل های چربی سوز

احتمالا اسم مکمل های چربی سوز به گوشتان خورده است. چربی سوزها مکمل هایی هستند که بطور مستقیم یا غیر مستقیم باعث افزایش متابولیسم ، کاهش اشتهای کاذب ،کاهش جذب چربی غذاها و دفع بیشتر آنها می‌شوند.

حال اگر برایتان سوال است که بهترین چربی سوز کدام است؟ و از چربی سوزها استفاده کنیم یا نه. حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید تا اطلاعاتتان کامل شود.

سخن پایانی

در مطلب امروز با انواع بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک آشنا شدیم و در خصوص کاربرد آن‌ها اطلاعات کسب کردیم. حال اگر قصد اجرا دوره مکمل حجم خشک را دارید. به عنوان نکته پایانی باید اشاره کنیم که مصرف مولتی ویتامین‌ها را هم در کنار مکمل‌ها آغاز کنید. معمولا در دوره ورزشی حجم خشک، مصرف کالری بدن کاهش پیدا کرده و میزان ویتامین موجود در بدن پایین می‌آید.

از همین رو بهتر است که با جا دادن مولتی ویتامین‌ها در برنامه غذایی، این نقص را جبران کرده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. همچنین دوره کات کردن بدن، بدون رژیم غذایی سالم و کم کالری معنا نداشته و به نتیجه‌ای نمی‌رسد.  پس در کنار استفاده از مکمل، به تنظیم برنامه ورزشی و غذایی خود هم بپردازید و بدن ایده‌آل‌تان را رقم بزنید.

امیدواریم که مطالب امروز مفید واقع شده باشد. و سوالات شما در خصوص بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم خشک را برطرف کرده باشد. فراموش نکنید که دیدگاه‌تان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

حال اگر می‌خواهید بیشتر در این باره بدانید،حتما مقالات زیر را ازدست ندهید:

  1. بهترین مکمل های بدنسازی برای حجم چیست؟
  2. ورزش فیتنس چیست؟ و فیتنس نچرال به چه می‌گویند؟
  3. تفاوت فیتنس و بدنسازی چیست؟
  4. چطور وارد فیتنس مدلینگ شویم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا